Product: Direct Energy Residential Electricity Supply Clear all filters (10 of 10 reviews match)
filters
seller:
Show
state:
Show
city:
Show
product:
they increased my monthly bill by 55% even though I never use more than one light at a time, don't have a lot of appliances, only one person living here.When I asked why they said that is what the they increased my monthly bill by 55% even though I never use more than...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good afternoon. We would like to review this further with you. Can you please send us your account number, and address to dedigitalcare@directenergy.com. We look forward to he...

1.0
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#1090956
The only person that in reality uses the light constantly was me on the computer but 80% of the time I was on my phone or out of the house . So everything came out that the bill went extremely high since they got enrolled with this company. Direct Energy. So iim gonna...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good Morning. We are sorry to hear you had this kind of experience. We would like to look into this further with you. Can you please email us at dedigitalcare@directenergy.com...

1.0
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#1050674
Direct Energy Has charged me nearly double the rate I was getting for Electricity after my Contract ended. If you use them and don't plan on keeping them after your contract is up please get rid of them quickly! I will never go back to this company and I suggest anyone...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

We can imagine how upsetting it must be to see a price change after your contract ends. We apologize for any frustration this has caused you! If you could please email us at d...

1.0
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
I didn't like
  • Rip off
  • Billing tactics
  • Lack of respect to customer needs
#1044463
I noticed after close examination of my invoice last month that my local Gas & Electric company charges .05/kwh for electricity and Direct Energy was charging .11/kwh!!!!!!!!!! This has been going on for a very long time, with no attempt by DE to inform me of the fact...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Hello! We want to apologize for your negative experience with Direct Energy. If you would like us to look into your account regarding your issue please reach out to us with yo...

1.3
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#1037387
Sent me $1100 dollar bill but their rep cannot explain me so I argued with him and he said he is going to call me back and he called me and told me to Pay $677.67 as final settlement which I paid right away. And few months later I got a collection notice in the mail...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good Morning! We want to apologize for the delayed response and for the negative experience you have experience with Direct Energy. We would like to review your account to see...

1.5
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#1032522
I didn't sign up for direct energy I will not give someone that comes to my door my information, I have had my identity stolen before, today I find out some door to door person signed me up with out my permission and my bills have doubled, are they going to refund my...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good Morning, we are sorry for your negative experience with Direct Energy. We want the opportunity to look into your account to resolve your issue if has yet to be addressed....

Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#1008860
Direct Energy - Billing issue
I was billed on budget billing every month since 6-2016 for $342.00 over several months the credit balance was not used toward the bill, so we amassed a credit of $1132.89.I have since canceled service with them, when i asked how this happened the lady on the phone...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Hello! We want to apologize for the negative experience you had with Direct Energy and we would like the opportunity to look into your account if this has not been resolved. P...

1.3
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
I didn't like
  • Accounting practices
#990354
We've been customers for three years.I'm trying to leave now. They under deliver on purpose with no remorse.
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good Morning! We are very sorry in the delayed response and to hear of your negative experience with Direct Energy. We want the opportunity to look into your account to resolv...

1.4
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#916669
We cancelled our power as we were no longer living up north.That was back on May 30th. We were supposed to get our deposit check shortly after all monies owed was deducted, sounds reasonable! However, it is now July 26th and still no check! We've gotten the run...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good afternoon, we are very sorry to hear of your negative experience with Direct Energy. We want the opportunity to look into your account to resolve your issue if has yet to...

1.4
Direct Energy Looma, Alberta
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
#889190
I was a happy Energetic customer until I was switched to Direct Energy when they purchased the Energetic customer base. I was witched without my knowing and have been noticing my electric bill was high. Upon checking and looking at my bill closer I found I was paying...
Read more
DirectEnergyHelp
DirectEnergyHelp
Direct Energy Verified Representative

Good afternoon, we are very sorry to hear of your negative experience with Direct Energy. We want the opportunity to look into your account to resolve your issue if it has yet...

Anonymous
Anonymous

Same thing happened to me. I switched ESCO's and now I have a $500 bill form Direct Energy

1.0
Direct Energy Sodus, New York
Product
Direct Energy Residential Electricity Supply
I didn't like
  • Customer service
#852107