Direct Energy Reviews

Show reviews that mention
service bill customer customer service phone contract people rate account money
Filter review
Most helpful review

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Despite being a single person who uses little electricity and always unplugs everything not in use, my bills have been increasing from $120 steadily to my last bill of $260! A family of four's average bill is $120 while mine is over double. The previous tenant in my...
View full review
View full review
1 comment
#1966361

Good afternoon, Amanda. We are terribly sorry for the bad experience you have had and we would love the opportunity to take a closer look at your account and give you the assistance you deserve.

Please do not hesitate to connect with our Facebook or Twitter team, or you can also chat with us at www.directenergy.com. We care for you and we will do our best to provide you a solution. We look forward to hearing from you soon.

Best regards! - Sophie / Digital Care

ID
#2349993 Review #2349993 is a subjective opinion of poster.
Service
Direct Energy Electricity Supply
Cons
  • Website misrepresentations
  • Continually rising bill amounts
  • Sneaky rate increases
Preferred solution
I would expect some kind of financial compensation for the large bill amounts as I'm in the process of switching providers.
New Reviewer

Poor service too expensive

Too expensive they dont give options the service is poor This company sucks Honestly I dont recommend to you this company Terrible!!!

User's recommendation: I don’t recommend too bad experience here.

View full review
ID
#2698754 Review #2698754 is a subjective opinion of poster.
Location
Texas City, Texas
Pros
  • Rates were great in the beginning
  • No pros
Cons
  • Sneaky rate increases
  • Over all experience
  • Direct energy fraud
Loss
$100000
Preferred solution
Let the company propose a solution

It’s been 8days with out a hot water tank our poor son who is in wheel chair can’t have shower

The worst services ever look at how many customer service people we talked to and absolutely nothing happened except after over thirty years of staying with these scammers we had no choice but to get some one else. Its terrible how I was treated on phone and lied to but one thing for sure hope they have all these recordings for quality control lol they didnt care about anything else except me signing contract for 16years16yearsanything

User's recommendation: Don’t use these people.

View full review
ID
#2643583 Review #2643583 is a subjective opinion of poster.
Location
Mississauga, Ontario

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Sales rep woke me up after knocking on the door several times, long story short they had confused my still waking mind into saying they was looking for a surplus fee that was charged to my account. Should of sent them away but considering my bill actually did go up the...
View full review
View full review
1 comment
#2019405

Hi Matthew C, we are saddened that you did not enjoy your experience with Direct Energy. We take all concerns raised about our sales practices very seriously and require that all our vendors ensure every agent is compliant with our policies and to requests made by the owner of the home that they are visiting.

Furthermore, each representative is required to clearly identify themselves as being with Direct Energy and not the local utility, both verbally and by wearing the appropriate badging and uniform. We do not tolerate aggressive or forceful behavior from our employees. The Door-to-Door sales agents are employed by vendors that we partner with. If the Vendor training is the opposite of our training, we certainly need to know so that we can investigate their actions and take proper action.

If possible, please provide the Agent Name, Employee ID, or physical description of the representative that came to your door.

Also, we would like to escalate your feedback please connect with us at: Facebook: https://www.facebook.com/directenergy/ Twitter: https://twitter.com/directenergy Chat at: www.directenergy.com Have a good day! - Zoeh / Digital Care

ID
#2576204 Review #2576204 is a subjective opinion of poster.
Location
Columbus, Ohio
Service
Direct Energy Electricity Supply
Preferred solution
Nothing just cancel my stuff
New Reviewer

They ILLEGALLY opened up an account in my name. I am waiting on info from The Dept. Of Public Utilities and The Attouney Generals Office. These scammers must be stopped. by normal bill is $40-$50 p

They are scammers.....ILLEGALLY opened an account in my name. They cme to my door two or 3 times a week last year. I told them I was not interested. they ILLEGALLY opened an aacount in my name. I am seeking legal action

User's recommendation: Stay away...SCAMMERS.

View full review
1 comment
#2010254

Hello Carol. Thank you for taking the time to share this review.

We care for you and we would like to take a deeper look at your concern and help in any way we can. Please do not hesitate to connect with our Facebook team at https://www.facebook.com/directenergy/ or Twitter team at https://twitter.com/directenergy, or you can also chat with us through www.directenergy.com, it will be a pleasure to work with you and provide you a solution. We'll be waiting for you.

Kind regards! - Sophie / Digital Care

ID
#2533263 Review #2533263 is a subjective opinion of poster.
Loss
$222
Preferred solution
Full refund

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Update by user May 29, 2021

Company fixed the issue and I have been provided with apology. My challenging DE resolved the issue, again!.

Update by user May 29, 2021

After many harassing calls and my challenging DE, they final advised that they had a mistake and nothing would effect my credit rating. This is the second occasion this has occurred and to put any customer through my experience is not pleasant. Like Trudeau says,...

View full review
View full review
2 comments
#2008363

Received more calls from International Collections demanding payment. The caller stated that they receive numerous lies and I would have to deal with Direct Energy and they have not told them of any errors.

View more comments
Resolved
ID
#2525444 Review #2525444 is a subjective opinion of poster.
Location
Fort Saskatchewan, Alberta
Preferred solution
Apology

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
4 years after my contract expired with Direct Energy and switched to another provider , Direct Energy sends to collection agency and credit bureau $386 of unpaid bills. This is 4 years later! After going thru archives because Direct Energy he stated in providing...
View full review
View full review
3 comments
#2007547

Harassment appears to be their game to the consumers

View more comments
ID
#2476469 Review #2476469 is a subjective opinion of poster.
Location
Houston, Texas
Preferred solution
Apology

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Direct Energy - Continued to Be Charged After Electric Bill Contract Expired
Update by user Apr 17, 2021

So far, they have sent me a check for $300. They still owe me $170 for a subsequent bill.

Update by user Mar 18, 2021

Waiting on a reply and refund.

Original review posted by user Mar 18, 2021
My electric bill contract with Direct Energy expired in January 2021. Since then, they more than doubled my rate! I contacted them, filed a complaint...
View full review
View full review
1 comment
#1994540

Hi George, we pride ourselves on our professional service and we are very sorry that we lost your business. We normally sent the renewal letter 30-60 days prior to the end of your contract and we depend on the local company (American Electric Power) to complete your request since they are unable to cancel or process any change in the middle of your cycle.

Once again we apologize for any inconvenience this may have caused you.

We wish you the best! - Zoeh / Digital Care

ID
#2463732 Review #2463732 is a subjective opinion of poster.
Service
Direct Energy Electricity Supply
Loss
$286
Preferred solution
Full refund

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Opened electric account with DE in mid Dec 2020. Was told by DE 4 times that they would inform Enmax that I was new electric account holder for the house in Calgary I rent. Today March 8 2021 i get letter from enmax telling me that due to no one having electric account...
View full review
View full review
ID
#2451394 Review #2451394 is a subjective opinion of poster.
Location
Calgary, Alberta
Service
Direct Energy Residential Electricity Supply
Cons
  • Customer service rude and incompetent
  • Horrible customer service
  • Refusal to acknowledge and rectify errors
Preferred solution
My electric account re-activated & Direct Energy fulfill its promise from December and contact Enmax Calgary to let them know that I am electric utilities account holder before Enmax disconnects electric services which could be any day starting March 10!

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Complaint

STAY This company is the absolute WORST company I have ever dealt with. I honestly cannot express enough how awful this company is. Sales representatives are complete scammers, billing department is completely incompetent and unprofessional. They don't know what the heck they're doing, they don't know what the heck they're talking about and they don't have any common sense. I terminated my services with them after my 2 year contract was up with them. They never answered my termination email, and now 15 months later I have to deal with a collection agency to finish paying the last month of service provided by direct energy. No email that a balance was due, no letter in the mail, no phone call, NOTHING. STAY AWAY FROM THIS COMPANY! STAY AWAY, STAY AWAY, STAY AWAYYYY!
View full review
1 comment
#1990553

Good afternoon, Victoria. We are terribly sorry for the bad experience you describe on this review.

We would love the opportunity to take a deeper look at your account and help in any way we can. Please connect with our Facebook or Twitter team, or you can please contact us by phone or through our Live Chat department, we will do our best to provide you a solution. We look forward to hearing from you soon. Thank you for the feedback.

Kind regards! - Sophie / Digital Care

ID
#2443822 Review #2443822 is a subjective opinion of poster.
Service
Direct Energy Gas Supply
Cons
  • Being scammed
Loss
$2000
Preferred solution
Let the company propose a solution
DO NOT go with this company. You will be very sorry. They act like they are going to save you all this money and in the end your bill WILL sky rocket. Don't say you haven't been warned. Just look at all these other reviews with this shady company. Need class action law...
View full review
View full review
2 comments
#1988987

Hi, we are very sorry to hear you didn't have a great experience with us. This isn't the feedback we are used to hearing.

We take all comments serious and use it to improve. We desire to get another opportunity to deeply review your situation. Please send us a private message with your account number and service address. We are looking forward to hearing from you soon!

It will be a pleasure to help you. - Zoeh / Digital Care

View more comments
ID
#2437583 Review #2437583 is a subjective opinion of poster.
Location
Rochester, New York

*** dont take no for an answer.

Call 2-3 time a day, EVERY DAY. I have told them repeatedly to stop, but the calls increase. Filing a complaint with the FTC.

User's recommendation: Good luck getting rid of these vultures.

View full review
1 comment
#1979074

Good afternoon, PissedConsumer240****. We are so sorry for any frustrations these telephone calls may have caused you or your family.

Our team would like the chance to help end these unwanted calls. Please connect with our Facebook or Twitter team, or you can also contact us by phone or through our Live Chat department to provide us with the telephone number or numbers you would like to have added to our internal Do Not Call list to proceed forward. We look forward to hearing from you soon. Thank you for the feedback.

Have a beautiful day! - Sophie / Digital Team

ID
#2400913 Review #2400913 is a subjective opinion of poster.
Preferred solution
Leave me alone!! I DO NOT WANT YOUR SERVICES!!!

Horrible telemarketing

I wrote this whole thing once and the page errored. Lets just bottom line it. Robo called my phone which is on the federal Do Not Call list. Claimed to be Oncor. Offered a cheaper rate and told me Direct Energy would provide that rate but I would have to change companies, which is an impossibility. Was loud and rude. When I hung up on them and called the number back neither new service or customer service would take my complaint. Customer service gave me an 888 number and it went right back to the same menu with 2 options - new service or customer service. I will also report them to the FTC for numerous telemarketing violations.

User's recommendation: Rates aren’t everything. Stay away.

View full review
1 comment
#1973049

Hi, thank you for getting in contact with us, we sincerely apologize as it is our aim to be as transparent with customers as possible regarding their rates. We would like to deeply review your situation and escalate this situation as soon as possible.

Please connect with us at www.directenergy.com We are looking forward to hearing from you soon! - Zoeh / Digital Care

ID
#2380338 Review #2380338 is a subjective opinion of poster.
New Reviewer
I phoned and spoke to 2 agents. Bernard from Billing was rude and kept interrupting me as I asked a question. He would not transfer me to Customer Service. I phoned again and asked for Customer Service and got Jay. He said he would lodge a complaint about Bernard's...
View full review
View full review
2 comments
#1972718

Hi Daphne, we are very sorry and there is no excuse for what you experience. We would love to escalate this situation to the appropriate department.

Please connect with us through chat at www.directenergy.com It will be a pleasure to assist you.

Have a good day! - Zoeh / Digital Care

View more comments
ID
#2370103 Review #2370103 is a subjective opinion of poster.
Service
Direct Energy Customer Care
Cons
  • Innacurate and confusing biiling
  • Outsourced customer service
Preferred solution
Apology

Service

On September 26, I had issue with my thermostat, Arvin from Direct Energy came and replaced it. Service was great, fast and effective. Thank you
View full review
ID
#2334642 Review #2334642 is a subjective opinion of poster.
Location
Edmonton, Alberta
New Reviewer

Letter demanding Taxes for Business

I received a letter from Direct Business Energy demanding my tax exemption certificate or they will tax me. I have not had Direct Energy in many years and have never had a business account with any energy company.

User's recommendation: Watch out for this scam!

View full review
1 comment
#1954641

Good morning, Marvin. We apologize for the bad experience you have had.

We would love the opportunity to take a deeper look at this and help in any way we can. Please feel free to connect with our Facebook or Twitter team, or you can also contact us by phone or through our Live Chat department, we will do our best to answer all of your questions. We look forward to hearing from you soon.

Thank you for the feedback! - Sophie / Digital Care

ID
#2299885 Review #2299885 is a subjective opinion of poster.
Preferred solution
Apology

Brands Related to Direct Energy

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article